ERNAD OSMIĆ: TIHI LJUDI - Ernad Osmić

01. 08. 2016.

ERNAD OSMIĆ: TIHI LJUDI

Postoje tihi ljudi. Tu su, među nama. Oni šute dok mi pričamo. Oni su ti koji stvaraju tišinu da bismo je mi ispunili. Rade to nesebično i bez traga taštine. Poput onih praznih stranica na krajevima knjiga, oni šute, ali imaju svrhu. Te stranice nisu viška; knjiga bi se bez njih raspala. One jesu prazne; one šute, ali nisu viška.
Postoje tihi ljudi. Oni žive i umru, a da ne znaš ni da su živjeli ni da su umrli. Kroz njih se protegne vrijeme kao vjetar kroz grane ozeblog stabla. Bez huktanja i žubora lišća; bez treptaja glasa. Njihov pogled klone i nestane, bez ijedne bilješke o tome šta je dotaknuo.
Postoje tihi ljudi. Oni se ne boje nas koji pričamo. Oni se s nama ili slože ili ne slože; ali uvijek šute. Njihovo kao da nije da budu čuveni; naše kao da nije da ih čujemo. Pomirili smo se s tim da mi pričamo, a oni šute. Sagradili smo civilizacije s tim na umu, a da zapravo i ne pomislimo ijednom na te tihe ljude.
Postoje tihi ljudi. Kad se okrznem o njih na putu, ja ih osjetim. Ja gledam za njima, dok mi se ne izgube iz vida. Često ne znam zašto ih gledam, pa tek poslije (kad zaboravim obrise njihovih lica) prepoznam da su to oni; ali tad je već kasno…
Postoje tihi ljudi. Postoje i oni koji misle da su tihi i povučeni, pa im glas najednom odjekne poput eksplozije širom planete. Ali, to nisu tihi ljudi. Oni ne umiju šutjeti kao tihi ljudi na koje ja mislim. Tihi ljudi koji se na našim porodičnim fotografijama u pozadini javljaju u obliku šarenih mrlja. Tihi ljudi za koje ne pitamo kako su, ni gdje su, ni šta rade. Oni nemaju potrebu za ostavljanjem traga.
Postoje tihi ljudi. Vjerujte mi na riječ.